BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

yanalee :)

yanalee :)

23 January 2012

Pabila Cinta Mulai Layu..


Cinta datang dan pergi. Cinta yg diharapkan dapat disemai hingga ke jinjang pelamin akhirnya layu juga. Kala itu, tersentakku dari lena yg panjang. Allah sedang menguji aku. Setelah sekian lama berkorban demi cinta nan satu, berusaha mempertahankan keutuhan cinta itu, akhirnya tersembam jua akhirnya.
Langkah kaki mula longlai, hati semakin hiba, air mata menemani kala malam menjelma, mencari-cari apa kesalahan diri sehingga di hukum sebegitu. Saat itu, terpikir Allah yang Esa. Ya, DIA yang menentukan segalanya. Saat dikau lupa dan leka, DIA mengetuk pintu hatimu, memberi kamu dugaan ini. Dugaan yg mampu kau tanggung duhai hati. Bukan yang melampaui apa yang kau mampu tanggung.
Bersyukurlah jika ini yang berlaku. Allah sayangkanmu. Kembalilah kepada Allah.  DIA tak mahu kamu tersesat, leka dibuai cinta yang bertuhankan hawa nafsu. Cinta yang diredhai adalah cinta kerana Allah, pabila batas-batas pergaulan dijaga, maruah diri dipelihara, nafsu dapat dikekang drpd terjerumus ke arah jalan maksiat.
Jangan tangisi apa yang sudah berlaku. Sedar dan insaflah. Masih belum terlambat untuk bertaubat. Pintu taubat sentiasa terbuka untuk hamba-hambaNYA yang berbuat kesalahan. Allah penuh dengan kasih sayang dan rahmat-NYA. Mohon diberi jiwa yg kuat dan tabah menghadapi dugaan ini. Menyesal atas perbuatan yg dilakukan dan berjanji tidak akan melakukannya.
InsyaAllah, DIA akan mengurniakan hidupmu dengan sesuatu yang lebih baik jika kita berubah kerana Allah dan sabar dan ikhlas dalam menempuh dugaan hidup yg mendatang.
Usah dikenang lagi cinta yg sudah pergi. Ternyata, dia bukan milikmu. Allah sedang merancang sesuatu yang baik untukmu. Pilihan Allah juga yang terbaik. Adakalanya kamu suka sesuatu, padahal ianya tidak baik bagimu, dan adakalanya kamu tidak suka akan sesuatu, padahal ia baik bagimu. Biar Allah menentukan segalanya. Berusaha, berdoa dan bertawakal, itulah yang sebaiknya. Jodoh, ajal, maut, pertemuan, semua Allah sudah aturkan sejak azali lagi. Yakinlah duhai hati.Allah menyayangimu.
Kepada si perobek hati, ingin sekali ku katakan, bahawa aku sangat-sangat bersyukur di atas perpisahan kita. Tidak mungkin cinta itu bersatu kembali. Aku tidak mahu taksub kerana cinta sampai aku tak mahu kehilanganmu. Semoga kau berbahagia.

0 comments: